Det er et år fyllt med utfordringer vi har lagt bak oss. Små og større bedrifter har gått konkurs og sendt tusenvis av dyktige medarbeidere ut i permisjon eller arbeidsledighet.
Vi i Doghouse fikk, som veldig mange andre, kjenne fjorårets utfordringer på kroppen. Mindre ordreinngang og sviktende inntekter var en tydelig trend, også hos oss, i tiden før sommeren. Vi er heldigvis i en bransje som ikke ble rammet så hardt som mange andre. Etter en rolig vår tok ordreinngangen seg sakte men sikkert opp igjen.
Mens enkelte bedrifter bukker under nyter andre godt av å få muligheten til å satse i vakumet som oppstår. Kolonial.no utnytter muligheten til å befeste sin posisjon i markedet. Nettbutikkene går så det griner og lokale reiselivsaktører ser også lyspunkter i form av at nordmenn ferierer mer i moderlandet. Serveringsbransjen er i tillegg til reiselivsbransjen blant dem som møtte veggen med et brak og ennå ikke har kommet seg på føttene igjen.
Midt i all negativiteten møtte vi høst også mye optimisme. En urokkelig vilje til å stå på, tenke nytt og være på hugget. Hele bransjer ble nødt til å tenke nytt. Noen tenkte på alternative metoder for markedsføring, noen tok steget over i netthandel mens andre pønsket ut nye konsepter for å møte utfordringene på andre måter. Det er sannsynligvis en del av årsaken at vi i Doghouse i motsetning til mange andre har hatt en jevn og god ordreinngang i hele høst.
La oss håpe ting går bedre etterhvert og håpe at 2021 kan snu til å bli et «annus mirabilis», (et vidunderlig år). Det er mange der ute som, etter store utfordringer, fortjener et bedre år og en ny sjanse nå.
Kontakt oss om du vil diskutere nye digitale idéer, eller prosjekter du går med planer om å realisere. Bruk oss som sparringspartner! Vi kan helt sikkert hjelpe deg med gode tilbakemeldinger og innspill.