Om du skal kjøpe design i form av ny nettside, logo eller annen grafisk design antar jeg at du er på jakt etter et originalt sluttresultat. Jakten på originalitet kan være krevende og også i mange tilfeller umulig.
Man har aldri noen garanti for at sluttresultat er unikt og at det ikke finnes lignende løsninger der ute. Nettet flommer over av logoer og design. Det har aldri vært så enkelt å stjele, låne, kopiere eller å bli inspirert av eksisterende åndsverk. Jeg blir daglig bombardert av inspirasjon via internett. Alle blir vi påvirket eller inspirert av design som omgir oss i hverdagen – bevisst eller ubevisst. Dette påvirker også utformingen av designet, men også de valgene du tar som kjøper av design.
En seriøs designer kan derimot love deg å bruke tid for å prøve å være så original som mulig. Graden av originalitet er ofte eksponentiell med tiden som er benyttet.
Våre designprosjekter inneholder alltid en grad av forarbeid. I dette arbeidet inngår ofte research og kartlegging av konkurrenter og deres løsninger. Å prøve å være så original som mulig innenfor sin egen bransje, i sitt geografiske område, er ofte prioritert når man setter i gang en designprosess.
Man kan altså ikke (nesten uten unntak) kjøpe originalitet, men man kan kjøpe en designer som gjør sitt aller beste for å levere en løsning som er så original som mulig.
I Doghouse mener vi at egenart og originalitet bør være øverst på lista når vi lager løsninger for våre kunder. Våre kunder setter stor pris på vår vilje til å lage så originale løsninger som mulig, tilpasset akkurat dem og deres produkter og tjenester.
Ta kontakt for en uforpliktende designprat.