Fra blanke ark til ferdig logo

Å lage en god logo krever grundig og systematisk arbeid. I Doghouse vil vi helst ikke «bare lage en logo» for våre kunder. Vi vil gjerne se litt nærmere på bedriftens produkter og tjenester. En rask studie av konkurrerende virksomheter er også noe vi alltid ønsker ta med inn i fasen mot en ny logo.

Er målgruppen din smal nok, treffer du den godt nok?

Før du starter å markedsføre dine produkter og tjenester bør du spørre deg selv: Hvem er det jeg aller best kan hjelpe med mine produkter eller tjenester? Hvem treffer jeg best med min markedsføring?

Hvem kunne drømt om at internett ble så stort?

Man innser at man har vært med noen år når man kommer over nettsteder som «The history of the web». Var det virkelig slik vi produserte nettsider den gangen, tenker man mens man følger tidslinjen bakover til 1995.

Hvordan vet du om du trenger ny logo?

Din logo er selve nøkkelen til ditt firmas identitet. Om den allerede er godt kjent vil den være det første folk tenker på når de prøver å se for seg ditt firma. Om den ikke er godt kjent vil den likevel gi folk et solid førsteinntrykk – både på godt og på vondt.

Et symbol med potensial

Med utgangspunkt i en helt vanlig og tilsynelatende enkel form har vi designet ny logo for Potensial Arkitekter.

23 år med webdesign – du verden som tiden flyr!

Det er først når man får det nye året tredd nedover hode og tastatur at man for alvor legger merke til hvor fort årene har gått. Tiden er inne for å kaste noen tilbakeblikk i form av en rask spasertur ned «memory lane».

Det enkle er ofte det vanskeligste

Som designer er det lett å la seg fascinere av enkelhet. Jeg beundrer de store merkevarene som år etter år rendyrker enkelhet.

Hvordan står det egentlig til med nettsiden din?

Jeg slutter aldri å bli overrasket over hvor mange «døde» nettsider som finnes der ute.

Design til forargelse

Meningene har haglet rundt den nye logoen til Oslo kommune de siste dagene.

Logo og profil – ditt ansikt utad

En god grafisk profil er mer enn en bare en logo. Uten en konsekvent plan for hvordan logoen skal brukes kan mye av arbeidet med ny logo være bortkastet.

God brukeropplevelse – forskjellen på fiasko eller suksess

Her om dagen subbet jeg som vanlig i retning kantina for å unne meg dagens første kaffe. Voilá! Ny kaffemaskin hadde kommet på plass. Jeg er av natur (og alder) alltid skeptisk til ny teknologi og fremmede brukergrensesnitt, men våget meg nølende bort til det nye skinnende monsteret.

Fra idé til salg

Veien fra idé til salg kan være lang og kronglete. Vi vil gjerne bruke vår lange erfaring og dermed bidra til at denne veien blir kortest mulig for deg.

22 år med webdesign

I inneværende år er det 22 år siden jeg lagde mitt første webdesign. Teknologien har gjort store framskritt siden 1995, men endel prinsipper rundt design og brukergrensesnitt er fortsatt de samme.

Husk dine kunder så husker de deg!

Ikke la tidligere kunder gå i glemmeboka. Å pleie tidligere forbindelser er god kundebehandling og skaper mersalg.

6 grunner til at grafisk design er viktigere enn du tror

Som travel næringsdrivende er det fort gjort å glemme viktigheten av grafisk design. Å sette av ressurser til dette kan ofte bli utsatt eller i verste fall helt oversett. Dette til tross for at en god grafisk identitet ofte kan være avgjørende for en bedrifts lønnsomhet.

Et nettsted blir født

Å lage en nettside kan være en omstendig prosess. Mange års erfaring med nettsider gjør oss i stand til å gjennomføre denne prosessen på enklest mulig måte.

En logo – veien fra ide til ferdigstilling

Jeg elsker å lage logoer. Det er et eller annet med det å fordype seg i en ide og forenkle den så mye som overhodet mulig. Jeg vil her ta dere med på en kort reise gjennom prosessen til ferdig logo.

Tenk helhetlig og funksjonelt

Ting endrer seg i langt raskere tempo enn før. For å henge med på markedsføringskjøret må man ofte snu og gå opp nye løyper med langt kortere intervaller enn bare for få år siden. Dette stiller store krav til bedrifters bruk av eksisterende profil og strategi.

Hva skjer i 2017?

Mulighetene på nett er uendelige. Det er også listene over artikler som spår årets hotteste trender innen webdesign. Vi har uansett gjort oss opp en egen mening om hvilke vi tror blir tydelige i 2017.

Gi bort dagen

Vi avsluttet det foregående året med et snev av raushet. På tampen av året var vi så heldige å få være med å utvikle de nye nettsidene til Gi bort dagen, i samarbeid med flinke folk i Engasjert Byrå som stod for designet.