Blogg

Vi skriver om faget vårt

Logo og profil – ditt ansikt utad

14. januar 2018 · Knut Gangåssæter

En god grafisk profil er mer enn en bare en logo. Uten en konsekvent plan for hvordan logoen skal brukes kan mye av arbeidet med ny logo være bortkastet.

Når vi lager en logo har vi alltid fokus på hvordan den skal benyttes i forskjellige sammenhenger. Vi tenker også på om det er behov for øvrige designelementer og hvilke skrifttyper og farger som skal benyttes sammen med logoen. Selve utformingen av logoen er ofte en møysommelig prosess. Det som ofte ender opp som en tilsynelatende enkel logo er som regel resultatet av et grundig forarbeid. De enkleste logoene er ofte de beste. Det er alltid de enkle logoene som gir mest oppmerksomhet og blir husket aller best.

 

Gjør jobben skikkelig fra starten av

Legg ned det lille ekstra som sikrer deg et seriøst og profesjonelt ansikt utad. Venstrehåndsarbeid og raske løsninger er aldri lønnsomt i lengden.

 

Har du et nytt foretak som trenger logo og identitet? Eller trenger du å «freshe» opp et eksisterende uttrykk? Vi har over 20 års erfaring med slik jobbing – erfaring som vi mer enn gjerne deler med deg.

Kontakt oss for en uforpliktende prat.

Kom i gang

Fyll inn kontaktinformasjonen din, så tar vi kontakt med deg!





Flere blogginnlegg