Blogg

Et symbol med potensial

10. mai 2019 - Knut Gangåssæter

Med utgangspunkt i en helt vanlig og tilsynelatende enkel form har vi designet ny logo for Potensial Arkitekter.

Å bruke forbokstaven «P» fra bedriftsnavnet visualisert som et rom med vegger sier noe om bedriftens tjenester.  Assosiasjonen til arkitektur og interiør forsterkes ytterligere ved å bruke symbolet på forskjellige måter og med forskjellige farger og mønstre.

Ved å benytte logosymbolet på denne måten har Lisa Asmervik hos Potensial gitt logoen en visuell vri som underbygger logoen ytterligere og samtidig trekker frem berdriftens kjernevirksomhet. Kreativt og lekent!

Form og farge

Et logosymbol er bygd opp av to bestanddeler – form og farge. Form trumfer farge i den forstand at den er lettere å huske og gjenkjenne. En tilsynelatende kjedelig form kan i forskjellige sammenhenger utgjøre en spennende detalj som vekker oppmerksomhet og blir husket. Farger, mønster og setting kan endres på spennende måter uten at basisformen blir forringet og utydeliggjort.

Enkle, tilsynelatende «kjedelige» former er de som  oftest gir størst mulighet for variasjon og kreativ bruk av logosymboler.

Så, hold det enkelt, og gå for et logosymbol med potensial i din neste logo:-)

Kom i gang

Fyll inn kontaktinformasjonen din, så tar vi kontakt med deg!





Flere blogginnlegg

Kom i gang med prosjektet ditt

Fyll inn kontaktinformasjonen din, så tar vi kontakt med deg!