Blogg

Husk dine kunder så husker de deg!

7. juni 2017 - Knut Gangåssæter

Husk dine kunder - så husker de deg

Ikke la tidligere kunder gå i glemmeboka. Å pleie tidligere forbindelser er god kundebehandling og skaper mersalg.

Tilbakevendene kunder er de beste kundene

Å jobbe med kunder du allerede kjenner er adskillig mer effektivt og lønnsomt enn å starte på «scratch» med «kalde» kunder. Det er nyttig – både for deg og for kunden. Du kjenner hans behov, produkter og tjenester og han kjenner ditt kostnadsbilde og din arbeidsmetodikk. Det gir en vinn-vinn-situasjon for begge parter.

Vær tilstede – hele tiden

Dine kunder blir bombardert av kommunikasjon fra konkurrenter hver dag. Er du ikke tilstede med jevne mellomrom vil du før eller siden miste kontakten og de vil henvende seg til konkurrenten. Benytt de kanalene du kan og sett inn de ressursene du har. Mennesker er spontane og utålmodige og det skal aldri mye til før de legger om kursen.

Nyhetsbrev som markedsføringskanal

Å sende nyhetsbrev til eksisterende kunder viser seg å være en kostnadseffektiv metode for å holde dialog med kunden på. Gode informative nyhetsbrev er på lang sikt et nyttig verktøy for å opprettholde gode kundeforhold. Nye produkter, tilbud og nyttig informasjon kan enkelt skreddersys og personaliseres.

Analyser resultatene og planlegg deretter

Moderne nyhetsbrevtjenester som feks. Mailchimp har et utall av nyttige funksjoner for å bygge nyhetsbrevlister, vedlikeholde dem og lage mailer for utsending. Gode statisitikkfunksjoner gir deg full oversikt over hvem som har åpnet eposten og klikket seg videre via lenkene i nyhetsbrevet. Dette gir deg dermed en god pekepinn på hvem som er interessert i innholdet du sender ut. Dette gir deg unike muligheter til videre å følge opp dine kunder på best mulig måte.

 

Nyhetsbrev - rapporter

Mailchimp gir deg mulighet til å velge blant mange forhåndsdefinerte maler.

Mailchimp gir deg rapporter som viser antall åpnede eposter. Du kan sågar se hvem som har åpnet dem.

Ikke vær for pågående

Som ved all annen markedsføring må slike kanaler benyttes med med kløkt og ett snev av forsiktighet. Det er lett å overselge og dermed støte potensielle kunder fra seg. Forsøk å gi mottakeren nyttig informasjon og vær forsiktig med å sende ut nyhetsbrevene alt for ofte.

Vær nyttig – vær personlig – vis hensyn!


Motta nyhetsbrev fra Doghouse

Hvis du ønsker å følge med på hva vi driver med kan du melde deg på nyhetsbrevet vårt.
Vi sender ikke ut nyhetsbrev så ofte, så du kommer ikke til å bli plaget – maks 6 utsendelser i året.

E-post:

Fornavn:

Etternavn:

  Meld deg av nyhetsbrevet